piatok, 26. júla 2013

Rozbitý púder? No problem

Nenechajte sa zmiasť úvodnou fotkou. Dnešný (opäť neskorý večerný) článok nebude babičkina rada nad zlato. Tento tip na znovuzrodenie púdra/lícenky/rozjasňovača/očného tieňa som prvýkrát zahliadla u trb, ktorá podrobnejšie návod opisuje tu . Trošku iný postup s použitím malého sáčku napísala aj Plum pre blogerky. Popravde, po prvom prečítaní mi to prišlo ako super vychytávka, ale tešila som sa, že takýto problém riešiť nemusím. Až raz pri líčiacom maratóne a klasickom meškaní sa mi podarilo zhodiť môj obľúbený rozjasňovač asi z metrovej výšky. K Shimmer Glimmer som sa vyjadrila už v tejto recenzii. Lacno pôsobiaci plastový obal pád zázračne prežil, ale pásik púdra, ktorý bol najviac pigmentovaný a prášil, svoju životnú púť skončil. Aspoň to tak vyzeralo.


Najprv som rozmýšľala, že rozjasňovač vyhodím a kúpim si nový. Predsa len to nie je taká položka a opraviť púder tvorený z rôznofarebných pásikov sa mi asi nepodarí. Nakoniec som si povedala, že za vyskúšanie nič nedám a pustila sa do práce. K oprave potrebujete alkohol ( čím viac %, tým lepšie), závažie ( ja som použila knihu), čistý papierik alebo obrúsok a celkom sa zíde aj starý štetec.


Ak nemáte doma čistý lieh, môžete použiť aj alpu alebo iný viacpercentný alkohol. Ten všetok vyprchá, takže sa nemusíte báť, že Vám pri neskoršom používaní opraveného produktu bude dráždiť pleť.


Takto vyzeral púder po páde. Z jedného pásika zostal väčší úlomok, ale ten najpigmentovanejší pásik bol celý rozmrvený.



So starším štetcom som "vyčistila" nerozbitú časť púdra a zhrnula prášok na jednu stranu.


Druhý koniec štetca som použila na rozdrvenie väčších hrudiek.


Na prášok som kvapla niekoľko kvapiek alkoholu, vďaka ktorému z neho bola mokrá kaša. V tejto fáze sa dá hmota tvarovať a uhládzať. Najprv som na uhladenie skúšala štetec, ale najlepší výsledok som dosiahla po uhladení prstom.


Na voľné miesto som pridala väčšiu nerozdrvenú časť, ktorú som po okrajoch opať poliala alkoholom a pritlačila k zvyšku hmoty.


Teraz potrebujete papierik alebo obrúsok, ktorý slúži na odsatie prebytočného alkoholu. Ideálne je ak má rovnaký tvar ako opravovaný produkt, ale mne sa s tým veľmi piplať nechcelo :D


Posledným krokom je zaťaženie. Na papierik som položila krém, ktorého obal má rovnaký polomer ako púder.


A na záver ťažšia kniha, ktorou zaťažujeme produkt asi 2 hodiny. Za ten čas by sa mala hmota stlačiť do čo najpevnejšieho tvaru.


Po zložení závažia necháme púder schnúť niekoľko hodín, napríklad cez noc. Esteticky je môj výsledok poslabší, ale funkčne som spokojná a rozjasňovač rozjasňuje rovnako ako pred tým :)

Pamätáte si Oriflamovskú paletku By Marcel, ktorú som chválila v tejto recenzii? Jednu sme mali doma navyše a plánovala som, že ju dám do giveaway. A potom sa mi mamka priznala, že jej spadla a asi sa rozbila. Po vybalení z krabičky a otvorení paletky som myslela, že sa zbláznim. Tvárenka cez tiene, tiene cez rúže, no hrôza. Ale povzbudená predošlým úspechom som si k nej jedno poobedie sadla a snažila sa ju dať dokopy. Bolo to zdĺhavejšie a náročnejšie ako s rozjasňovačom, kvôli malým priestorom, ktoré sú vyhradené pre tiene. Nakoniec som to ale zvládla, rúže očistila vreckovkou a paletka sa opäť dá používať. Bohužiaľ kvôli nie práve vábnemu vzhľadu už zostane len doma. Pri jej oprave som používala iba papieriky na odsatie a potom som tiene nechala vyschnúť bez predošlého zaťaženia. Paletku preto otváram opatrne a pravdepodobne s ňou nebudem nikam cestovať.


A čo z toho všetkého vyplýva? Určite dajte svojim rozbitým tieňom ešte jednu šancu a skúste si ich opraviť. Zaberie Vám to nejaký čas, ale prečo vyhadzovať niečo, čo sa ešte dá použiť? Alebo máte s podobnou opravou už svoje skúsenosti?

Miš


11 komentárov:

  1. Ty si ale šikula. :) Ja si vždy len poplačem a všetko ide do koša. :) Keď hovoríš, že čím viac alkoholu tým lepšie... hmmm s tatranským čajom by to asi nešlo, či? :D :D :D

    DanielaKurkyStyle

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Radšej vodku :D Aby náhodou nezostala čajíčková vôňa :D

      Odstrániť
  2. No aká si šikovná! :) Ja sa tak už dlho chystám opraviť jednu lícenku, ale má rozbitú len jednu časť, takže to bude väčšia robota, než keby bola pokazená celá a strašne sa mi do toho nechce :D Ale asi sa teda inšpirujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :) tiež som opravu odkladala, ale nie je to také strašné neboj, možno ťa to začne baviť rovnako ako mňa :D

      Odstrániť
  3. to je skvelý nápad! :) chválabohu mne sa to ešte nestalo, že by sa mi niečo rozbilo,ale už budem vedieť čo s tým :) hlavne na tej paletke je to uplne super!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. bola to piplačka, ale tiež som za ten návod rada :) paletka bola úplne nepoužitá a bola by jej škoda

      Odstrániť
  4. Šikovná si!! :)) Ja som už dávnejšie koľko takých tienov vyhodila, lebo som nevedela ako ich zachrániť.. :)) No a včeraa som akurát pozerala video od Michelle Phan- How to fix broken MU :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Tak nabudúce už budeš vedieť čo s nimi. Video som nevidela, idem pozrieť či to robí nejak inak :)

      Odstrániť
  5. Fuuha, asi by som na to nemala nervy, ale nastastie sa mi stale rozbiju take veci, ktore uz nelutujem vyhodit :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. uz som par takýchto návodov videla, našťastie sa ženy vedia vždy vynájsť:)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...